chiptuning és keresőmarketing

Chiptuning és keresőmarketing videók

Chiptuning és keresőmarketing videók

Chiptuning alapok és módszerek

2.rész

2020. szeptember 30. - Chiptuning Blogok

Tuningbox, tuning doboz
Egy nagyjából 1-2 cigis doboz méretű külső elektronika,  amit az autó gyári elektronikus rendszeréhez csatlakoztatnak. Célja a rajta keresztül haladó elektronikus jelek megmásítása, a vezérlő egység, és/vagy más motoralkatrészek (pl. injektorok) becsapása. Célja azonos a chiptuning céljával: a gyáritól eltérő motorkarakterisztika kialakítása. A fenti szótisztázásból kiderül, hogy ez NEM chiptuning, bár az érdeklődők/felhasználók nagy része helytelenül, egy kategóriába, azonos név alá teszi ezt a teljesen más eljárást, eszközt.

Chiptuning vagy tuningbox keveredés
Egyszerű: a tuningbox egy megfogható, beszerelhető doboz, a chiptuning minden esetben „csak” az autó szoftverének módosítása, finomhangolása. A tuningbox egy külső eszköz, a chiptuning egy belső programmódosítás.

Tuning szakember
Olyan hozzáértő és felelős személy, aki rendelkezik azokkal a szakmai jártasságokkal, végzettséggel, gyakorlattal, tudással, információkkal, eszközökkel, hozzáállással, ami garantálja, hogy ha egy autónál ( vagy: munkagép, traktor, kamion, stb.) készít egy a gyáritól eltérő beállítást, akkor az csak és kifejezetten az autó előnyére válik. Munkájának nincsenek azonnali, vagy később megjelenő mellékhatásai, előnyei viszont érezhetők, mérhetők és hasznosak.

Rail nyomás, közös nyomócső
’Rail’ jelentése magyarul: sín, itt arra utal, hogy ’közös’ mivel a porlasztók mindannyian ehhez a ’sínhez’ kapcsolódnak. Tehát a ’rail nyomás’ szóösszetétel ’közös nyomást’ jelent. A korszerű dízelmotoron a nagynyomású üzemanyag pumpa és a befecskendező szelepek közti fő szerkezeti egység a közös nyomócső.  A csőnyomás az itt tárolt üzemanyag nyomása. Üzemi állapot és kialakítás függvényében a nyomás értéke 200-2000 bar. Alacsony fordulatszámhoz kisebb, nagyobb fordulathoz nagyobb rail nyomás tartozik. A ma elterjedt rendszerek üzemi csúcsnyomása 1350 vagy 1600 bar. Újabban teret hódít az 1800 és 2000 bar-os rendszer is.
Némely tuning eljárásoknál egyszerűsége miatt előszeretettel változtatják meg ez a jellemzőt, annak érdekében, hogy megemelésével adott idő alatt megemeljék az égéstérbe juttatott üzemanyag mennyiségét. Jellemzően a tuningboxok primitív módszere a nyomásérték finomabb vagy drasztikus emelése. Az aktuális üzemállapothoz tartozó nyomásérték beállítása természetesen a chiptuning folyamán is lehetséges, azonban erre igen ritkán van szükség, mivel a nyomástáblázatok gyárilag precízen kalibráltak a teljes tartományban, minden üzemanyag mennyiséghez.

A bejegyzés trackback címe:

https://chiptuningkeresomarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr9316222052

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása